Nieuwsbrief - December 2022

Nieuwsbrief december 2022

Beste ouders,

Sinterklaas

Naar jaarlijkse gewoonte brengt Sinterklaas op 6 december een bezoek aan onze Franciscusschool. Een mooie traditie die wij graag doorgeven aan onze kinderen. Een tijd in het jaar waar we aan de slag gaan met fantasie en verbeelding. In onze inkomhal kan iedereen genieten van de magie van dit verhaal.

Uniform

BLAUW is geen ZWART

Onze school kiest bewust voor een donkerblauw uniform. Er zijn verschillende argumenten om deze keuze te verantwoorden. Het uniform zorgt voor een gevoel van verbondenheid en neemt overprikkeling weg. Mogen wij vragen om deze keuze te respecteren en na te leven.

Wij zien heel veel kinderen met zwarte jassen en broeken. Kunnen deze ouders dit spoedig in orde brengen. Wij zijn altijd bereid om mee te kijken naar een oplossing indien jullie moeilijkheden hebben bij het vinden van uniformkledij.

Advent - Kerstmis

Een periode waar we lichtpuntjes willen zijn voor elkaar.

Op vrijdag 23 december om 9u gaan we met heel de school naar de viering in de kerk. Wij nodigen dan ook graag alle ouders uit voor een gezellig samen zijn!

In teken van ‘Kom op tegen kansarmoede’ organiseren wij een inzamelactie van verzorgingsproducten  in samenwerking met Welzijnsschakel. Meer info volgt.

Ouder onder ouders - samen brainstormen - samen school maken

Toch wel wat ouders hebben zich aangeboden om te komen helpen op de komende acties zoals, de koffiestop, de schoolfotograaf, klusdag, schoolfeest,...fijn om te weten dat ook jullie samen school willen maken! Op vraag van de ouders geven we deze maandbrief en maandkalender terug op papier mee met jullie oudste kind.

NIEUW: Wij organiseren voor elk oudercontact een tweedehands uniformen verkoop, daar kan je uniformstukken kopen voor 1 of 2 euro.

Als jullie zelf nog donkerblauwe kleren hebben die te klein zijn, maar nog in goede staat dan kan je deze deponeren in onze klerencontainer. Enkel donkerblauwe gewassen kledingstukken zijn toegelaten! De kledingcontainer vinden jullie in onze voortuin.

Het Franciscus Team staat klaar om jullie kinderen te doen groeien!