Nieuwsbrief - Juni 2023

Het schooljaar 2022 -2023 is voorbij gevlogen
Wij willen alle ouders bedanken voor jullie talrijke opkomst bij het schoolfeest. Het schoolfeest heeft door tal van sponsors en jullie, wat geld opgebracht voor onze school. We investeren in nieuwe materialen voor ons beweeglabo dat normaal gezien klaar zal zijn tegen september. Er zal ook een beweegpad geplaatst worden in de gang van onze jongste kleuters. Dit beweegpad kan door klein en groot gebruikt worden en zal de motoriek van onze kinderen verbeteren.

Boerderijklassen

Onze kinderen van het eerste en tweede leerjaar vertrekken in juni nog op boerderijklassen. Voor velen iets waar al lang naar wordt uitgekeken, voor anderen een spannend avontuur. Deze meerdaagse uitstap biedt ontzettend veel groeikansen aan onze kinderen en zal herinneringen  scheppen voor de toekomst.

Oudercontact

Tijdens het oudercontact van de kleuterschool op dinsdag 27 juni 2023 komen jullie te weten naar welke klas jullie kleuter groeit, we bespreken ook de ontwikkeling van jullie kinderen. Wij verwachten van elk kind minstens 1 ouder. Op vrijdag 23 juni 2023 is er een feest voor onze oudste kleuters en hun ouders. Hier vieren wij de grote sprong naar het eerste leerjaar.

Op donderdag 29 juni 2023 is er een afhaalmoment voor de rapporten van de lagere school. Dit zal doorgaan tussen 15.45u en 17u.

Om 17u start de  feestelijke proclamatie voor onze oudste leerlingen met hun ouders. Hier ontvangen onze leerlingen hun rapport, Basofiche en getuigschrift of attest.

De laatste dag van het schooljaar is vrijdag 30 juni 2023 om 12.05u - wij kunnen als school geen toestemming geven om vroeger op vakantie te vertrekken. Kinderen die niet aanwezig zijn op de laatste dagen zijn ongewettigd afwezig. Rapporten kunnen niet voor 29 juni 2023 meegegeven worden.

KOFFIESTOP op woensdag 30 augustus - save the date

Tijdens een gezellige koffiestop in augustus verwelkomen wij jullie graag rond 14u in onze voortuin om kennis te maken met de nieuwe leerkrachten van jullie zoon of dochter.

Doorlichting door inspectie

Elke school krijgt op regelmatige basis doorlichting door inspectie. Dit jaar werd onze school uitgekozen. In juni zal een team van inspecteurs de totale werking van onze school bekijken. Wij zullen vanuit een dialoog onze sterktes en werkpunten in kaart kunnen brengen. Hiermee kunnen wij dan verder samen school maken!

Veel te veel kinderen komen te laat

Mogen wij vragen om hier echt werk van te maken. Onze schoolpoort gaat open om 8.10u, de lessen starten om 8.25u. Vroeger opstaan en vroeger vertrekken naar school is de boodschap!

Volg ons op facebook om mee te beleven hoe wij groeien op school. Ook via onze blog op onze website kunnen jullie onze verhalen volgen.

Het Franciscus Team staat klaar om jullie kinderen te doen groeien!