Nieuwsbrief - Maart 2023

Franciscus-nieuws:

UNIFORM
Voortaan organiseren wij een 2e hands uniformverkoop tijdens oudercontacten van de lagere school. Ben je nog op zoek naar een donkerblauwe trui of broek dan kan je deze kopen aan 1 euro. Wij zamelen ook donkerblauwe kleding in om te kunnen doorverkopen. Breng je te kleine uniformkleding mee naar school en gooi ze in onze inzamelcontainer.
Uniformcontrole tussen krokus en Pasen
De komende periode zullen wij alle leerlingen controleren op het correct dragen van het BLAUWE schooluniform. Indien je kind niet in orde is zal er een begeleidende brief in de agenda gestoken worden. Graag spoedig in orde brengen!
Turnuniform
Tijdens de koude wintermaanden mag uw kind een donkerblauwe joggingbroek meebrengen, om de benen warm te houden tijdens de speeltijd. We turnen wel in een korte broek.

Welkom terug juf Lynn

Juf Lynn zal samen met juf Gitte de klas van L3B overnemen op het moment dat juf Sophie vertrekt op bevallingsverlof.

Blij dat jij op tijd komt

Steeds meer kinderen komen te laat in de les. Jammer, want ze storen de les en missen de opstart van de dag. Systematische laatkomers bouwen een achterstand op die ze moeilijk kunnen goedmaken.

Na de krokusvakantie

We gaan de laatkomers registreren, wanneer uw kind meerdere keren te laat komt zullen wij genoodzaakt zijn om de ouders op gesprek uit te nodigen. Samen kunnen we dan bekijken hoe we een oplossing kunnen vinden.

Problematische laatkomers en afwezigheden worden verder opgevolgd door het clb.

Projecten op school

Zeg NEEN tegen pesten! De actie van ‘Kom op tegen pesten’ kreeg extra aandacht. Problemen kunnen altijd via een briefje in het ‘Babbelhuisje’ gestoken worden.

Na de vakantie is het de Jeugdboekenmaand, onze kinderen genieten van voorleesverhalen in het thema ‘THE MASKED READER’. Volg onze verhalen op onze facebook pagina.

Het Franciscus Team staat klaar om jullie kinderen te doen groeien!

Met vriendelijke groeten
directeur Annelies Henderieckx en het Franciscus team