Nieuwsbrief - September 2022

Nieuwsbrief september 2022

Beste ouders,

Bye Bye, zomervakantie. Back to school! Elk nieuw schooljaar gaat gepaard met boeiende uitdagingen. Wij brengen jullie via deze nieuwsbrief op de hoogte van onze gebeurtenissen. Elke maand krijgen jullie een kalender en Franciscus-nieuws in jullie mailbox.

Wij zijn klaar voor een nieuw schooljaar!

Donderdag 1 september 2022

De schoolbel gaat om 8.25u

Zorg ervoor dat jullie tijdig aanwezig zijn en voor de lagere schoolkinderen: perfect in uniform!

Vanaf 8.10u staan de zorgleerkrachten klaar aan de poorten om jullie de weg te wijzen naar de nieuwe klas. Afscheid nemen doen we aan de poort.

Kleuters mogen begeleid worden tot aan de klas in de eerste week.

Schoolreglement Franciscusschool 2022 -2023

Ons schoolreglement is herwerkt naar de nieuwe richtlijnen van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. In bijlage kunnen jullie de nieuwe versie vinden.

Belangrijke wijzigingen:

• Wij worden een Smakelijke School: Dankzij subsidies van de stad Antwerpen krijgen al onze kinderen gezonde tussendoortjes en 1 keer per week soep.
  • Onze school t-Shirt kost 12euro
  • 4 keer per jaar ontvang je een schoolrekening in een gesloten omslag
  • Betaalmogelijkheid op het secretariaat met Payconiq

Poort Karel – iets om naar uit te kijken

De poort aan de Karel de Preterlei zal dit schooljaar niet gebruikt worden door onze school.

Deze zal gebruikt worden als werfingang voor de werken aan onze polyvalente ruimte.

Al onze kinderen zullen binnenkomen en de school verlaten via de Berchemlei.

Dit zal een grote drukte veroorzaken om 15.25u.

Kleuters van K1 en K2 kunnen in de klas afgehaald worden.

De oudste kleuters zitten in de zaal en de kinderen van het eerste tot het derde leerjaar staan in nette rijen in de voortuin. De kinderen van onze bovenbouw zullen in een rij de school verlaten.

Wij voorzien een veilige oversteek met gemachtigde opzichters.

Ouders kunnen ook wachten aan de overkant van de Berchemlei om de drukte te spreiden.

Spreek duidelijk met je kind af waar je elkaar treft.

Nieuwe poort Berchemlei

Onze oude schoolpoort heeft een likje verf gekregen en is voor de veiligheid van onze kinderen geautomatiseerd. Tijdens de schooluren zal onze poort gesloten zijn. Enkel door aan te bellen met aanmelding zal deze open gaan. Opgelet voor laatkomers.

Er is ook een nieuwe fietspoort aan de Berchemlei voor de fietsen van de leerlingen van de bovenbouw. Fietsen kunnen daar veilig geparkeerd worden.

De poort gaat op slot tijdens de schooluren. Zorg zelf voor een fietsslot.

Op dinsdag 30 augustus 2022 om 13u nodigen wij jullie graag uit in onze voortuin voor een gezellige koffiestop.

Hier kan u kort kennismaken met ons team.

Tijdens dit moment zal er ook een kraampje zijn waar jullie tweedehands uniformkledij kunnen kopen. Dit aan democratische prijzen.

Ook onze turn T-shirts zullen dan aangekocht kunnen worden, deze kosten 12 euro per stuk.

Klaslijsten zullen dan ook uithangen.

Het Franciscusteam staat klaar om jullie kinderen te doen groeien!

Annelies Henderieckx en het Franciscus Team