Nieuwsbrief - December 2023

Sinterklaas

Naar jaarlijkse gewoonte brengt Sinterklaas op  woensdag 6 december een bezoek aan onze Franciscusschool.Een mooie traditie die wij graag doorgeven aan onze kinderen. Een tijd in het jaar waar we aan de slag gaan met fantasie en verbeelding.

Uniform

BLAUW is geen ZWART

Onze school kiest bewust voor een donkerblauw uniform. Er zijn verschillende argumenten om deze keuze te verantwoorden. Het uniform zorgt voor een gevoel van verbondenheid en neemt overprikkeling weg. Mogen wij vragen om deze keuze te respecteren en na te leven.

Wij zien heel veel kinderen met zwarte jassen en broeken. Kunnen deze ouders dit spoedig in orde brengen. Wij zijn altijd bereid om mee te kijken naar een oplossing indien jullie moeilijkheden hebben bij het vinden van uniformkledij. Wij organiseren voor elk oudercontact LS een tweedehands uniformen verkoop, daar kan je uniformstukken kopen voor 1 of 2 euro.
Mutsen en sjaals zijn toegelaten in een andere kleur.

Advent - Kerstmis

Een periode waar we lichtpuntjes willen zijn voor elkaar en even willen stilstaan bij de ellende in onze wereld.

Op vrijdag 22 december om 9u gaan we met heel de school naar de viering in de kerk.
Wij nodigen dan ook graag alle ouders uit voor een gezellig samenzijn!

Na een mooie viering en lichtjestocht is er in de voortuin van de school een lekkere warme chocomelk.

Tijdslijn aanmelden voor schooljaar 2024-2025
Voorrang voor broers en zussen en kinderen van collega’s om in te schrijven .

Met voorrang

Tussen woensdag 17 januari (9.30 uur) en vrijdag 2 februari (17 uur) 2024

Woensdag 21 februari (9.30 uur) 2024

Tussen dinsdag 27 februari en dinsdag 19 maart 2024

Tussen maandag 22 april en maandag 13 mei 2024

Heb je graag hulp bij het aanmelden van je kind? Maak dan een afspraak op het secretariaat,  03/236 04 44

Het Franciscus Team staat klaar om jullie kinderen te doen groeien!