Franciscusschool blogt

Fietsvaardigheden

za 16 mrt 2024

L4 maakt een vijfgangendiner klaar

De leerlingen van het vierde leerjaar maakten in groepjes verschillende hapjes. Een recept lezen, de juiste ingrediënten uitzoeken en afwegen, snijden, smeren, mixen en smullen maar!
za 16 mrt 2024

Pyjama-dag

Het was vandaag de pyjama-dag van Bednet. Onze kleuters van de 3e kleuterklas kwamen bijna allemaal in pyjama naar school.
vr 15 mrt 2024

Sportvoormiddag

Op donderdag 7 maart gingen we op sportvoormiddag met het tweede leerjaar. Er was voor ieder wat wils, de leerlingen en leerkrachten leefden zich lekker uit :)
do 14 mrt 2024

Max en de toverstenen in K2!

Voorbije weken werkten we met heel de kleuterschool rond het thema Max en de toverstenen. Ook in de tweede kleuterklas werd er leuk gespeeld en gewerkt.
ma 11 mrt 2024

Max en de toverstenen - K1

Voorbije weken werkten we met heel de kleuterschool rond het thema Max en de toverstenen. Ook in onze eerste kleuterklassen werd er leuk gespeeld en gewerkt.
za 9 mrt 2024

Lezen in het park!

vr 8 mrt 2024

Afsluiter Project 'Max en de toverstenen' - Tentoonstelling

Onze kleuters hebben allemaal hard gewerkt de afgelopen weken.
vr 8 mrt 2024

WO = proeven doen = onderzoekend leren

Elk WO thema bevat theorie én experimenten. Deze week zoomen we in op 'water'.
do 7 mrt 2024

L5 goes to America

Dat we graag sporten met L5 is wel geweten. Voetbal, cricket, taikwando, boksen, dansen, fietsen, ... vele sporten kennen we al. Maar het is altijd fijn om nieuwe dingen te leren... ook bij sport.
do 7 mrt 2024

Liedjes K1