Nieuwsbrief - Maart 2024

Franciscus-nieuws:

Vastenmaand

Een periode van inkeer, een tijd waar gelovigen in vasten. Op weg naar het paasfeest of op weg naar het Suikerfeest. Wij wensen iedereen een gezegende tijd.
Kinderen hoeven niet deel te nemen aan deze vasten. We gaan wel in dialoog met elkaar en gaan op zoek naar verbondenheid.

Als er kinderen van het vijfde of het zesde toch deelnemen aan de vasten dan vragen wij een schriftelijke toestemming van de ouders. Indien het mogelijk is kunnen deze leerlingen tijdens de middag naar huis gaan.

Koffiestop + ouder onder ouders

Op dinsdag 19 maart maken wij graag tijd voor een gezellige babbel op onze koffiestop. Wie tijd heeft voor een koffie of thee, wees welkom. Wie graag blijft kan mee overleggen tijdens het ouder onder ouders moment. Samen maken wij school!

FLUOactie

Om onze veiligheidsactie in schoonheid af te sluiten organiseren wij op vrijdag 1 maart een gekke fluo dag. Iedereen mag met fluo accessoires naar school komen. De uniform mag in de kast blijven voor onze kinderen van de lagere school.

KNUTSEL FRUTSEL OPVANG van 8 tot 12 april 2024

Inschrijven voor de opvang  in de paasvakantie kan tot 20 maart 2024:

knutselfrutsel@franciscusschool.be

Kostprijs voor Knutselfrutsel

Hele dag: 9u tot 16u =  20 euro (leuke activiteiten en en een gezond tussendoortje inbegrepen, middageten zelf te voorzien)

Halve dag: 9u tot 12.30u = 12 euro

Gezinskorting bij inschrijving van het tweede kind van eenzelfde gezin.

Er is de mogelijkheid om gebruik te maken van onze voor- en naopvang, de kostprijs is 1 euro per begonnen half uur. De inschrijving is pas definitief als we de betaling ontvangen hebben op het rekeningnummer: BE91 7360 7582 6176 met als mededeling: knutselfrutsel + naam kind.
_________________________________________________________________________________

KRISKRAS Vanaf 1 juli tot 14 augustus 2024 zullen er kampen doorgaan op onze school onder leiding van Koraal VZW, speelpleinwerking Antwerpen.

Inschrijven voor de KRISKRAS KAMPEN verloopt via Koraal vzw
Wij helpen jullie graag bij de inschrijving, kostprijs van deze kampen kan je ook terugvinden op de website van Koraal. Wij houden jullie verder mee op de hoogte via mail.

Het Franciscus Team staat klaar om jullie kinderen te laten groeien!

directeur Annelies Henderieckx en het Franciscus team